17.11.10

Evelyn Sepp:Spordikongress - tehtud!


Väike humoorikas järelkaja sellest, kuidas hindab EV (spordi) kultuuriminister Laine Jänes Eesti VII Spordikongressil toimunut. Muidugi on tore, et osa sportlastest saavad stipendiumite asemel palgale ja ehk ka mõni treener, kuid see tulnuks ka ilma kongressita. Väljavõte pärineb 17.novembri Riigikogu Infotunni stenogrammist:


Evelyn Sepp:


Aitäh! austatud minister! Möödunud nädalal õnnestus meil mõlemal viibida ühel üsna kummalisel üritusel, nimelt spordikongressil, mis on langenud spordirahva hämmingu ja Eesti ajakirjanduse kriitika alla. Ja seda tõenäoliselt põhjusel, et EOK-i juhtimisel osutus see äärmiselt hambutuks, küll aga poliitiliselt mugavaks ürituseks, mis teatavasti midagi ei otsustanud ega ka sisuliselt arutanud. Ma pigem küsiksin teie käest hinnangut, et kuna te ise olete pikka aega viidanud sellele, et teie ministeeriumina ei saa spordivaldkonnas võtta ette mingeid samme enne, kui spordikongress on andnud uued juhtnöörid, mida ta nüüd ei andnud, et kuidas teie hindate seda kongressi, selle tulemuslikkust ja võib-olla jagate oma muljeid ka? Tegemist on siiski väga paljusid inimesi puudutava olulise sündmusega! Aitäh!


Laine Jänes:


Aitäh! Hindan seda siiski väga oluliseks kongressiks ja oluliseks kohaks, kus inimesed, kes spordivaldkonnaga tegelevad, said kokku, et arutada oma ideid ja neid välja käia. Ma ei ole nõus väitega, et seal mitte midagi ei otsustatud ja et seal mitte midagi ei tehtud. See oli niisuguse uue vormiga kongress, kus töö tehti põhiliselt ära töögruppides mitme kuu jooksul enne kongressi. Need töögrupid esitasid kongressile oma töögruppide tulemused ja seetõttu kindlasti ei ole põhjust alandada neid inimesi, kes on südamega olnud asja juures ja pidanud erinevaid ajurünnakuid ja arutlusi, kuidas edasi. Päris kindlalt kõlas spordikongressil mitu olulist eesmärgitähist, kuidas edasi ja kuhu liikuda. Kindlasti on oluline märksõna tugevad klubid ja kindlasti on oluline märksõna treenerite töö tasustamine ja stipendiumide asendamine seadusliku palgaga. Nii et kui te hindate, et need küsimused on nullilähedased või tähtsusetud, siis selle üle olen ma küll tõsiselt kurb.


Evelyn Sepp:


Aitäh, proua minister! Erinevalt teist istusin mina sellel üritusel lõpuni ja ei saagi seda teile ette heita, et te seal ei olnud lõpuni. Ja erinevalt teist olin ka mina ühes töörühmas. Aga mitte sellest ei taha ma rääkida. Mu küsimus puudutab nüüd pigem seda, et teie nägite seal otsuseid, mida ükski teine inimene sellel spordikongressil osalejatest ei näinud. Nimelt ei võtnud spordikongress mitte ühtegi otsust ega avaldust vastu. Millest teie nüüd alustate nende jutudokumentide alusel nii-öelda? Milliseid samme te hakkate ministeeriumis seadma, et realiseerida neid eri inimeste eri ideid, mis arutelude käigus spordikongressil kõlasid ja millest mõned olid ka väga vastuolulised? Milline on teie visioon ja kuidas te hakkate realiseerima neid samme, mida seal arutati? Aitäh!


Laine Jänes:


Aitäh! Austatud Evelyn Sepp! Kuidas te täpselt teate, et mitte keegi teine peale minu ei näinud seal olulisi ettepanekuid ja ideid? Ma lihtsalt oskaksin vastata teie pikale küsimusele lausega, et eks ilu on vaataja silmades! Aitäh!


Evelyn Sepp:


Austatud minister! Kui teie teate, et spordikongress võttis vastu mõne otsuse, nagu kongress võtab otsuseid vastu, tõenäoliselt hääletab häälteenamusega, siis oleks hea, kui te seda jagaksite ka meiega. Spordikongressil osalenud inimesena mina ei tea, et spordikongress oleks võtnud vastu ühtegi otsust. Aitäh!


Laine Jänes:


Mis see küsimus täpselt oli?


RK Aseesimees Jüri Ratas:


Mina juhatajana ei saa öelda, missugune on küsimus. Eks siin tuleb aru saada ja kui vastust ei ole, siis läheme edasi. Näete peaminister ütles teile!


Laine Jänes:


Lihtsalt protokolli huvides: mina sellest jutust küsimust välja ei lugenud, et see oli pigem üks hinnangu andmine ja kommentaar. Kui soovitakse esitada küsimust, siis ma vastan, aga sellele on keeruline vastata. Aitäh!

No comments: